top of page
Poza scriitoruluiEditor eMIP

DIGITALIZARE IMM - Asumarea riscurilor inutile?

In urma publicării Ordinului MIPE nr. 2170 din 8.02.2023, anexe si indrumar, a Corrigendumului 3, din 08.02.2023, ne-am trezit asaltați de un nou val de oferte de servicii, care mai de care mai interesante și provocatoare! Mai nou, firmele de IT, ofera consultanță in scrierea proiectelor, iar firmele de consultanță, ofera servicii și expertiză IT. Ce inseamnă toate astea?

Datorită bâlbelor succesive ale MIPE și a prelungirii excesiv de mult a perioadei de ”pregatire a lansarii programului”, IMM-urile eligibile, vor ajunge să-și asume riscuri inutile, recomandate de unii pseudo-consultanți sau pseudo-ITști!



A. Asumarea unor rezultate FINANCIARE INUTILE


In proiectiile financiare (calcul Flux numerar/ VNA), nu estimați rate de crestere mai mari de 4 % intre anii de prognoză - nu veti obtine punctaje mai mari. Ex: Daca in anul 2022, ati inregistrat o cifra de afaceri de 500.000 lei, pentru determinarea cifrei de afaceri din anul 2028 (anul 5 de prognoza), puteți estima maximal și suficient, urmatoarea schemă:

  1. An N (2022): Cifra afaceri = CA2022 = 500.000 ron

  2. An Implementare (2023): CA2023 = CA2022*(1+0,04) ........ An P5 (2028) = CA2027*(1+0,04)

Procentul cumulat de crestere asumată pentru toata perioada 2023-2028 este K= 17,8% , iar in cazul in care ati opta pentru ponderi maximale (15%/an), procetul de crestere asumată ajunge la peste 201% - asumare inacceptabilă pentru nici un administrator de afacere!



B. Asumarea de ținte de digitalizare inutile


1. Achizitionați soluții software existente pe piață de minim 3 ani, cu recenzii multe, testate de utilizatori, dar și cu echipe stabile, care dezvoltă produsul in continuare.

O firma din zona IT, mi-a trimis azi un email, prin care imi recomandă să achizitionez servicii de consultanță de la ei pentru: proiectarea unei soluții de digitalizare (selectia tehnologie, planificarea proiectului, proiectarea și revizuirea arhitecturii, revizuirea codului, optimizarea performanței și planificarea scalabilității) .. adică IMM-ul meu din sfera serviciilor, va trebui in caterva luni sa parcurga toate aceste etape - pana la un produs stabil, testat matur, capabil sa intre in productie - IMPOSIBIL !!! Un prototip poate fi realizat in cateva saptamani,


2. Solicitați soluții software autohtone, dezvoltate de echipe locate in Romania, pentru piața locală. In acest mod veți evita sa utilizati solutii care nu sunt adaptate legislatiei din Romania și care nu se pot modifica la apariția unor modificari legislative.


3. Achizitionați licențe software, nu soluții stand alone instalate pe servere proprii. Există mai multe avantaje ale utilizării unei soluții cloud în locul unei aplicații stand-alone instalate pe servere proprii:

  • Accesibilitate: Accesul la o soluție cloud se poate face de oriunde și de pe orice dispozitiv care are o conexiune la internet, ceea ce permite utilizatorilor să acceseze datele și aplicațiile lor de oriunde.

  • Scalabilitate: Soluțiile cloud pot fi scalate în funcție de nevoile companiei, fără a fi necesară achiziționarea și instalarea de noi echipamente hardware sau software.

  • Costuri reduse: Utilizarea unei soluții cloud poate fi mai economică decât achiziționarea de hardware și software propriu, deoarece nu sunt necesare cheltuieli pentru achiziționarea și întreținerea echipamentelor.

  • Actualizări automate: Actualizările de software sunt gestionate automat într-o soluție cloud, astfel încât compania nu trebuie să își asume responsabilitatea actualizării sau a întreținerii.

  • Securitate: Serviciile cloud sunt configurate pentru a proteja datele și aplicațiile utilizatorilor și a le face mai sigure decât în cazul în care acestea ar fi găzduite în interiorul unei rețele private. Marii jucatori din piață investesc zeci de milioane de euro, anual - in cercetare dezvoltare pentru menținerea nivelului de securitate al infrastructurii de gazduire la nivel inalt.

  • Distribuirea controlată a datelor: Utilizarea unei soluții cloud permite utilizatorilor să distribuie date și documente mai ușor și să colaboreze mai eficient.

4. Auditarea indeplinirii a minim 6 criterii DESI, nu trebuie sa includa alte tipuri de audituri, decat exclusiv verificarea indeplinirii criteriilor și nimic mai mult! Un astfel de serviciu nu trebuie sa fie evaluat la mai mult de 500 euro / zi de audit și nu poate sa dureze mai mult de 3 zile, indiferent de sistemul de soluții auditate ori de tip IMM.


5. Verificarea indeplinirii criteriilor DESI, nu implică auditarea codul sursă! O asemenea cerință, din partea unui evaluator, poate fi considerată suspectă și excede cerința Ghidului. Ne putem imagina o astfel de cerinta doar pentru implantarea de mecanisme de instruziuni in sistem / colectare date sau furt de cod!


24 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page